Paralever in kardan.
Športna zasnova z dosledno lahko konstrukcijo.
Pri proti-dvojnem motorju in modelih K se BMW Motorrad pri prenosu moči dosledno zanaša na kardan. Kardanski drog je sekundarni pogon med ročnim menjalnikom in zadnjim kolesom ter se odlikuje po izjemno dolgi življenjski dobi in dosledno visoki zmogljivosti. Kardanski drog je speljan v sistemu paralever. Paralever s podporo navora v glavi združuje športno zasnovo in dosledno lahko konstrukcijo. Manjša teža zaradi nizkih neobešenih mas hkrati zagotavlja značilnosti izjemno občutljivega odziva vzmetenja zadnjega kolesa.
Sistem paralever, ki združuje naloge zadnjega vzmetenja in prenosa moči, v veliki meri odpravi sile, ki jih povzroča pogon kardanskega droga in bi sicer privedle do otrditve vzmetenja med pospeševanjem. To premikanje navzgor (poznano kot učinek „gumijaste krave“) se učinkovito izravna – medtem ko bi morala biti običajna nihajna roka za dosego istega rezultata daljša od 1,4 m. V osnovi predstavlja momentno oporno vez v obliki paralelograma med zobnikom na zadnji osi in okvirjem.
Pri paraleverju v zdajšnjem proti-dvojnem motorju in generaciji K je oporna vez povezana prek spoja nad nihajno roko. Ena od prednosti te zasnove je občutno večja oddaljenost od tal v območju zadnjega kolesa.
Ohišje menjalnika iz lahke zlitine na zadnjem kolesu je prek spoja povezano z enoročno nihajno roko paraleverja, ki je prav tako izdelana iz lahke zlitine. Ta nihajna roka podpira kardanski drog. Dodatni univerzalni kardanski spoj v vrtišču tega člena prenaša moč na menjalnik zadnjega kolesa, katerega ohišje je podprto na okvirju prek vodilnega člena. Podobno je tudi kadranski drog povezan z izhodnim drogom menjalnika z univerzalnim spojem.
Kinematika paraleverja je zasnovana tako, da ne prihaja do spreminjanja dolžine, zato menjalniški element ni potreben. V kardanski drog je vgrajen dušilnik vibracij, ki zagotavlja večje udobje. V vrtišču na okvirju, tako na okvirju iz lahke zlitine pri modelih K kakor tudi na železni šasiji proti-dvojnih motorjev, je nihajna roka paralever nameščena na nastavljive šilaste kroglične ležaje, ki jih ni potrebno vzdrževati. Glede na vrsto motornega kolesa poševni zobnik na zadnji osi prenaša pogonski navor na ustrezen način. Večji poševni zobnik, ki se imenuje kronsko kolo, je pritrjen na žlebičast kroglični ležaj na notranji in zunanji strani navitega jedra. Celoten sistem prenosa moči sloni na okvirju prek centralne oporne vezi, ki je pritrjena na roko paralever. Navedeno v kombinaciji z zasnovo nihajne roke optimizirane teže in 50-milimetrsko vrtino v osni cevi ohišja pogona zagotavlja občutno zmanjšanje neobešenih mas na zadnjem kolesu. Zato se šasija hitro in občutljivo odziva na neravne površine. Vrtina v osni cevi zagotavlja tudi učinkovito odvajanje toplote iz ohišja zadnje osi.
+ Izvedi več