Iskanje zaklada v delavnici.
Sebastian Gutsch že desetletja obnavlja stare motocikle BMW. Njegovi motocikli so veliko več kot le lepi na pogled. Odvetnik iz Münchna se s svojimi stvaritvami meri tudi na dirkah vintage motociklov in je bil eden prvih, ki je vozil motorno kolo R 5 Hommage na tekmi elegance za klasične avtomobile Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Konec koncev originalni motor, vgrajen v motocikel, prihaja prav iz njegove delavnice. Le še en kos v vrsti redkih najdb in zgodb, ki jih skriva njegova garaža.
Strast za motocikle, ki se je rodila v kolesarski trgovini.
Strast za motocikle, ki se je rodila v kolesarski trgovini.
V muzeju BMW svet v Münchnu so na ogled ikonski modeli iz 93-letne zgodovine družbe BMW Motorrad. Veliko razstavljenih motociklov je obnovil prav Sebastian Gutsch. Po službi se ta 50-letni odvetnik preobleče v delovna oblačila in izgine v svojo delavnico. Ta je prava zlata jama delov BMW, Gutsch pa je strokovnjak za obnavljanje starih motornih koles BMW. Njegova strast za vintage motocikle je vzklila ob prvem obisku kolesarske trgovine, ki je bila v lasti nekega starejšega gospoda. Takrat je imel Gutsch le 14 let. Pravzaprav je bil premlad, da bi ga zanimali stari mehanski deli. »Navdušuje me, kako se vsi ti deli skladajo skupaj. Nekaj čarobnega je, ko staro razvalino potegneš iz lope in ji znova vdihneš življenje,« pravi Gutsch.
Prvi med mladostniškimi sovrstniki, ki je imel čisto pravi motocikel.
Prvi med mladostniškimi sovrstniki, ki je imel čisto pravi motocikel.
Vsak dan smo se po šoli odpravili v delavnico tistega starega gospoda in se zabavali ob brkljanju z njegovimi mopedi. Poleg koles je imel namreč tudi veliko zbirko starinskih motociklov. »Bil mi je kot dedek. Ogromno me je naučil. Celo varjenja.« Gutsch je kasneje pri njem kupil svoje prvo motorno kolo. Pravzaprav je šlo bolj za kupčijo. »Dedku« je pripeljal dva mopeda in v zameno dobil dvotaktno motorno kolo Rabeneick. Neznansko je bil ponosen, da je bil prvi v šoli, ki je imel pravi motocikel. Ni mu bilo mar, da je bilo njegovo 150-kubično motorno kolo s šestimi konjskimi močmi počasnejše od mopedov, ki so jih vozili njegovi sošolci. Že takrat se je nalezel ljubezni do motociklov.
Sebastian Gutsch
Ne zavrzi. Popravi.
V glavi je vedno treba imeti podobo motocikla kot celote.
Deset let dela za eno motorno kolo.
Sebastian Gutsch
Za nekoga stara šara ...
Za nekoga stara šara ...
Iskanje starih motociklov BMW je kot lov za zakladom: nikoli ne veš, kaj vse je še mogoče odkriti pod starimi rjuhami in kaj vse že dolgo pozabljeno leži v nekem zaprašenem kotu razmetane garaže. Sebastian Gutsch še ni opustil upanja, da bi nekoč našel dirkalnik iz leta 1935. To je bilo obdobje, ko so dirkači na motociklih BMW, osvojili vse medalje, ki se jih je dalo. Gutsch predvideva, da so se ta motorna kolesa skupaj z njihovimi lastniki ujela v zanko iskanja časti in slave ter so med izjemno napornimi dirkami tistega časa razpadla na koščke.
... za drugega predmet neprecenljive vrednosti.
... za drugega predmet neprecenljive vrednosti.
Gutsch je končno le našel R 5 in tudi R 68. Prepričan je, da je njegov R 5 izvirni dirkalnik, s katerim si je Endre Kozma privozil številne zmage na madžarskih dirkah. Motorno kolo R 68 je našel prek prijatelja, ki je nanj slučajno naletel v Grčiji. Bil je v izjemno slabem stanju. Vendar je bil naprodaj. Gutsch se je s svojim starim kombijem Ford Transit takoj odpravil v Grčijo. Ko je končno prispel do motocikla, je takoj vedel, da je odkril pravi biser. Z njim se v družbi prijateljev zdaj odpravi na kampiranje po Evropi. Ali ima torej Sebastian Gutsch le stare motocikle? Tako je, pravzaprav je edini sodobni motocikel v njegovi zbirki R 80 G/S, pa še tega bi zdaj mnogi že označili kot starega.
Držalo za vrata v motociklu R 5 Hommage.
Zavrnitev odgovornosti
Prikazana vozila je mogoče modificirati in opremiti z dodatno opremo tretjih dobaviteljev in/ali lastnimi deli, ki jih podjetje BMW ne proizvaja, prodaja ali preizkuša. Podjetje BMW ne prevzema odgovornosti za modifikacije (vključno z montažo in uporabo prikazane dodatne opreme). POZOR: Modifikacija serijskih vozil (vključno z montažo in uporabo delov tretjih oseb in lastnih delov) lahko vpliva na vozne lastnosti! Vožnja naših vozil v modificiranem stanju poteka na lastno odgovornost.