Iskanje zaklada v delavnici.

Sebastian Gutsch in strast za klasične motocikle.

Sebastian Gutsch že desetletja obnavlja stare motocikle BMW. Njegovi motocikli so veliko več kot le lepi na pogled. Odvetnik iz Münchna se s svojimi stvaritvami meri tudi na dirkah vintage motociklov in je bil eden prvih, ki je vozil motorno kolo R 5 Hommage na tekmi elegance za klasične avtomobile Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Konec koncev originalni motor, vgrajen v motocikel, prihaja prav iz njegove delavnice. Le še en kos v vrsti redkih najdb in zgodb, ki jih skriva njegova garaža.

Strast za motocikle, ki se je rodila v kolesarski trgovini.

Sebastian Gutsch ima žilico za stare mehanske dele.

Strast za motocikle, ki se je rodila v kolesarski trgovini.

V muzeju BMW svet v Münchnu so na ogled ikonski modeli iz 93-letne zgodovine družbe BMW Motorrad. Veliko razstavljenih motociklov je obnovil prav Sebastian Gutsch. Po službi se ta 50-letni odvetnik preobleče v delovna oblačila in izgine v svojo delavnico. Ta je prava zlata jama delov BMW, Gutsch pa je strokovnjak za obnavljanje starih motornih koles BMW. Njegova strast za vintage motocikle je vzklila ob prvem obisku kolesarske trgovine, ki je bila v lasti nekega starejšega gospoda. Takrat je imel Gutsch le 14 let. Pravzaprav je bil premlad, da bi ga zanimali stari mehanski deli. »Navdušuje me, kako se vsi ti deli skladajo skupaj. Nekaj čarobnega je, ko staro razvalino potegneš iz lope in ji znova vdihneš življenje,« pravi Gutsch.

+ Izvedi več

Prvi med mladostniškimi sovrstniki, ki je imel čisto pravi motocikel.

Sebastian Gutsch, kjer je najraje: v delavnici.

Prvi med mladostniškimi sovrstniki, ki je imel čisto pravi motocikel.

Vsak dan smo se po šoli odpravili v delavnico tistega starega gospoda in se zabavali ob brkljanju z njegovimi mopedi. Poleg koles je imel namreč tudi veliko zbirko starinskih motociklov. »Bil mi je kot dedek. Ogromno me je naučil. Celo varjenja.« Gutsch je kasneje pri njem kupil svoje prvo motorno kolo. Pravzaprav je šlo bolj za kupčijo. »Dedku« je pripeljal dva mopeda in v zameno dobil dvotaktno motorno kolo Rabeneick. Neznansko je bil ponosen, da je bil prvi v šoli, ki je imel pravi motocikel. Ni mu bilo mar, da je bilo njegovo 150-kubično motorno kolo s šestimi konjskimi močmi počasnejše od mopedov, ki so jih vozili njegovi sošolci. Že takrat se je nalezel ljubezni do motociklov.

+ Izvedi več
Nekaj čarobnega je, ko staro razvalino potegneš iz lope in ji znova vdihneš življenje. “

Sebastian Gutsch

Ne zavrzi. Popravi.

Že kar nekaj časa je minilo, odkar je Gutsch prihranke vložil v svoje prvo motorno kolo BMW. Motocikel 1954 R 25/3 je bil dvakrat močnejši od starega motocikla Rabeneick. Vendar vseeno ni bil dosti hitrejši in to ga ni nehalo jeziti. Ves prosti čas je namenil motornim kolesom. Zanj to ni bilo zapravljanje časa. »Če sam oživiš motocikel, ti to prinese veliko več užitkov, kot če le kupiš novega. Stari motocikli so skoraj večni. Če ima motocikel le 13 konjskih moči, potem sestavni deli niso zelo obremenjeni,« pove.
Gutsch je v prispevku v reviji »Motorrad« ob 50. obletnici družbe BMW Motorrad odkril vsa motorna kolesa BMW, ki so bila kadar koli narejena. Še posebej sta mu bila všeč 1936 R 5 in športni R 68 iz leta 1952. Vendar ju je bilo skoraj nemogoče najti. Proizvedenih je bilo namreč le 1400 motociklov R 68. Gutsch je motorno kolo R 51/3 z letnico izdelave 1952 na koncu le našel v Švici. Obnovil ga je in rezultat predstavil vodilnim v družbi BMW. Njegovo delo je bilo izjemno in Gutschu so takoj ponudili možnost sodelovanja v oddelku družbe BMW za vintage motorna kolesa. Mlademu študentu so se uresničile sanje.
+ Izvedi več

V glavi je vedno treba imeti podobo motocikla kot celote.

Njegova prva naloga pri BMW Motorrad je bila obnova motocikla R 5 iz leta 1937, ki je še vedno razstavljen v muzeju BMW. »Bilo je nepozabno,« se z lepimi spomini na motocikel spominja Gutsch. »Med obnovo moraš imeti ves čas v glavi celoten motocikel. Natančno moraš vedeti, kakšen naj bo videz in kako se posamezni deli povezujejo. Ko obnavljam motor, vem za vsak najmanjši vijak. Čudovito je, ko slika iz tvoje glave postane resnični motor pred tvojimi očmi, ki odlično zveni in teče.«
Od takrat je Sebastian Gutsch nazaj v življenje priklical še mnoga druga motorna kolesa. Včasih gre hitro. Včasih pa traja tudi leta, preden je rezultat zadovoljiv. V muzeju BMW svet so na ogled številni klasični motocikli, med katerimi je tudi brezhibni R 51, ki ga je prav tako obnovil Gutsch. Vendar pa ti klasični motocikli BMW nikakor niso le muzejski primerki. S številnimi motornimi kolesi iz zbirke se še vozi, celo dirka. Konec koncev so bili takrat davno narejeni prav s tem namenom.
+ Izvedi več

Sebastian Gutsch svoje motocikle vozi na dirkah za vintage motocikle, kot je dogodek Goodwood Revival ali druge dirke na otoku Man.

Deset let dela za eno motorno kolo.

Njegov najljubši motocikel je model R 51 RS, ki so ga izdelali le v 17 primerkih. Najprej je bil last madžarskega prvaka Endreja Kozme, ki je delal za BMW/Puch v Budimpešti in je z motociklom v poznih 30. letih prejšnjega stoletja tudi tekmoval. Motocikel R 51 RS je potem, ko se je Kozma pri preizkušanju strankinega motorja smrtno ponesrečil, kupil nekdo iz Argentine. Tam so ga številna leta uporabljali na dirkah, zaradi česar je bil poln prask in udrtin. Nek nemški uvoznik je motocikel nato končno pripeljal nazaj v Nemčijo. Gutsch je mimogrede v časopisu naletel na oglas za prodajo in odgovorne pri družbi BMW prepričal v nakup.
Eden od cilindrov je bil poškodovan, manjkala pa je tudi polovica ohišja. A Gutsch je bil prepričan, da se je vredno potruditi. »Obnova je trajala deset let,« pove. »Ko je bilo končno konec, sem ga preizkusil na dirkališču na Madžarskem. Starejši gospod ni mogel verjeti svojim očem, ko je zagledal motocikel. Vendar nisem razumel niti besedice tistega, kar je povedal v navalu čustev. A našel se je nekdo, ki mi je vse prevedel, in mi razložil, da je ta gospod umival in poliral motocikel kot mlad vajenec. To je bilo leta 1939, ko je delal pri BMW/Puch v Budimpešti. Tako lepo ju je bilo videti znova združena,« pravi Gutsch.
+ Izvedi več
Med obnovo moraš imeti ves čas v glavi celoten motocikel. Natančno moraš vedeti, kakšen naj bo videz in kako se posamezni deli povezujejo. “

Sebastian Gutsch

Za nekoga stara šara ...

Sebastian Gutsch na lovu za zakladom.

Za nekoga stara šara ...

Iskanje starih motociklov BMW je kot lov za zakladom: nikoli ne veš, kaj vse je še mogoče odkriti pod starimi rjuhami in kaj vse že dolgo pozabljeno leži v nekem zaprašenem kotu razmetane garaže. Sebastian Gutsch še ni opustil upanja, da bi nekoč našel dirkalnik iz leta 1935. To je bilo obdobje, ko so dirkači na motociklih BMW, osvojili vse medalje, ki se jih je dalo. Gutsch predvideva, da so se ta motorna kolesa skupaj z njihovimi lastniki ujela v zanko iskanja časti in slave ter so med izjemno napornimi dirkami tistega časa razpadla na koščke.

+ Izvedi več

... za drugega predmet neprecenljive vrednosti.

Novodobni dvojnik in original: dve generaciji motocikla R 5 druga ob drugi.

... za drugega predmet neprecenljive vrednosti.

Gutsch je končno le našel R 5 in tudi R 68. Prepričan je, da je njegov R 5 izvirni dirkalnik, s katerim si je Endre Kozma privozil številne zmage na madžarskih dirkah. Motorno kolo R 68 je našel prek prijatelja, ki je nanj slučajno naletel v Grčiji. Bil je v izjemno slabem stanju. Vendar je bil naprodaj. Gutsch se je s svojim starim kombijem Ford Transit takoj odpravil v Grčijo. Ko je končno prispel do motocikla, je takoj vedel, da je odkril pravi biser. Z njim se v družbi prijateljev zdaj odpravi na kampiranje po Evropi. Ali ima torej Sebastian Gutsch le stare motocikle? Tako je, pravzaprav je edini sodobni motocikel v njegovi zbirki R 80 G/S, pa še tega bi zdaj mnogi že označili kot starega.

+ Izvedi več

Držalo za vrata v motociklu R 5 Hommage.

Vse več je motornih koles BMW, prilagojenih po meri voznika, zaradi česar je vse težje najti izvirne motocikle, ki niso bili nič predelani. Sebastian Gutsch je prepričan: nekoč se bodo nad vsakim, ki mu v garaži leži kakšen 2-valjni protibatni motor, zgrinjale množice navdušencev. To je doživel tudi sam, ko je družba BMW Motorrad potrebovala pomoč pri zasnovi čisto novega dvojnika motocikla R 5 Hommage. Spominski motocikel, ki je bil na tekmovanju Concorso d’Eleganza Villa d’Este predstavljen leta 2016, je moral zelo natančno posnemati izvirni model iz leta 1936. Za projekt so bili torej potrebni izvirni sestavni deli.
Gutsch tekmuje na prestižnih dirkah, kot so Goodwood Revival in druge dirke na otoku Man, zato ni nobeno presenečenje, da ima v delavnici veliko starih nadomestnih delov. Zato tudi ni presenetljivo, da je v lovu za zakladom v svoji delavnici našel tudi pomembne dele za motor motocikla R 5 Hommage. »Res nisem želel načeti izvirnega motocikla R 5 samo za motorno kolo za šov. Zato je bilo še toliko bolj vznemirljivo, ko sem se domislil, da bi lahko uporabil nekatere odvečne dele, ki sem jih uporabljal samo kot držala za vrata. Uporabili smo tudi nekatere nadomestne dele, ki jih izdeluje moj prijatelj Josef Heft in ki so posebej narejeni za dirkalnike, tako da smo na koncu uspeli sestaviti res občudovanja vreden motocikel. Prav zares mi je v delavnici ležalo nekaj kosov, ki jim pravim kar "darovi bogu hitrosti"«.
+ Izvedi več

Vznemirjenje je vse večje: prva vožnja na motociklu R 5 Hommage.

Zavrnitev odgovornosti

Prikazana vozila je mogoče modificirati in opremiti z dodatno opremo tretjih dobaviteljev in/ali lastnimi deli, ki jih podjetje BMW ne proizvaja, prodaja ali preizkuša. Podjetje BMW ne prevzema odgovornosti za modifikacije (vključno z montažo in uporabo prikazane dodatne opreme). POZOR: Modifikacija serijskih vozil (vključno z montažo in uporabo delov tretjih oseb in lastnih delov) lahko vpliva na vozne lastnosti! Vožnja naših vozil v modificiranem stanju poteka na lastno odgovornost.

Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.

Primerna motorna kolesa.

spinner